لطفا صبر کنید

گروه معماران مهاباد
گروه معماران مهاباد



آیزنمن و معماری دیکانستراکشن

دیکانستراکتیویسم «Deconstruction» یا ساختار شکنی برای اولین بار در دهه های ۶۰ و ۷۰ توسط فیلسوف فرانسوی، الجزایری ژاک دریدا «Jacques Derrida» در عرصه فلسفه و ادبیات مطرح شد. دریدا گفتار فلسفی غرب را که در گفتار مقدم بر نوشتار است را زیر سوال برده و مفاهیم جدیدی را در رابطه با گفتار «speech» و نوشتار «writing» بیان می کند. او بین نوشتار و گفتار فرق می‌گذارد و می‌گوید در طول تاریخ غرب از افلاطون تا به حال، تأکید بر لوگوسانتریک بوده است؛ یعنی تاکید بر روی گفتار . به بیان دیگر تقدم گفتار بر نوشتار و وحدت میان دال و مدلول. یعنی هر جا دال می¬آید، مدلول هم باید باشد. این اساس لوگوسانتریسم است که دریدا این نظریه را نقد می‌کند. 


ادامه مطلب

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:معماری ,ایرانی,معماری ایرانی,سبک معماری ایرانی,سبک,هنر,درون گرا,معماری درونگرا,مدرنیته, مدرنیته وتاُثير آن بر معماری معاصر ایران,,

  توسط مسعود  |
 

معماری معاصر غرب

عوامل متعددی مانند خردگرايی, توسعه ی علوم, توسعه ی فلسفه و به ويژه گسترش تکنولوژی موجب تکوين مدرنيسم شد.. استفاده از مظاهر تکنولوژی, از جمله کاربرد فلز که ابتدا در پل سازی و سپس در ساختمان سازی شروع شد, در شکل گيری معماری مدرن موثر بود. نخستين نمايشگاه بين المللی در سال 1851 در هايد پارک لندن موسوم به قصر بلورين که سازه ای فلزی داشت و از شيشه درآن استفاده شده بود موجب توجه به مصاله جديد و زبان جديدی برای معماری شد. نياز به استفاده از سازه های فلز و کاربرد شيشه در ساختمان های شيکاگو و تکوين مکتب شيکاگو در 1871 و نمايشگاه پاريس در1889 و ساخت برنج ايفل زمينهای مناسب برای استفاده از مصالح جديد فراهم کرد. 


ادامه مطلب

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:معماری ,ایرانی,معماری ایرانی,سبک معماری ایرانی,سبک,هنر,درون گرا,معماری درونگرا,مدرنیته, مدرنیته وتاُثير آن بر معماری معاصر ایران,,

  توسط مسعود  |
 

معماری ایران در دوره قاجاریه و معاصر

معماری ايران در دوره قاجاريه و معاصر:در دوره‌ی قاجاريه شيوه‌ی جديدی در معماری ايجاد شد و معماران اين زمان نيز دنباله‌‌رو معماران صفويه بوده‌اند، هنر معماری اين زمان با مقايسه با دوره‌ی صفويه بسيار ضعيف شمرده مي‌شود. تنها در زمان حكومت طولانی ناصرالدين شاه قاجار به دليل نفوذ هنر باختري، هنر معماری هم‌چنين صنايع ظريف مانند گچ‌بري، آيينه‌كاری و كاشی‌كاری رونق يافت و تا اندازه‌ای معماران ما در اين زمان از هنر اروپايی تقليد مي‌كردند. ارتباط بيش‌تر ايران با غرب، معماران ايرانی را بر آن داشت تا عوامل مشخص معماری ايران را با روش‌بينی و توجه خاصی با عوامل معماری خاور درآميزند و آثاری به وجود آورند كه از نظر هنری دل پسند باشد.


ادامه مطلب

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:معماری ,ایرانی,معماری ایرانی,سبک معماری ایرانی,سبک,هنر,درون گرا,معماری درونگرا,مدرنیته, مدرنیته وتاُثير آن بر معماری معاصر ایران,,

  توسط مسعود  |
 

مدرنيته و معماري معاصر ايران

استفاده از ابزار فردباوري (راسيوناليسم) روش پيشرفت اين نوع تفكر بود و نتيجه عملي اين نوع تفكر پيدايش انسان محوري با بينش دنيوي است.نخستين خصوصيت در جوامع مدرن و به تعبيري در معماري مدرن، معادله مدرن سازي برابر با جهش هاي تكنولوژيكي است. اين معادله در كشورهاي غير مدرن به صورت مدرني سازي برابر با غرب زدگي و اين دو برابر با واردات تكنولوژي خود را عيان كرده است. 


ادامه مطلب

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:معماری ,ایرانی,معماری ایرانی,سبک معماری ایرانی,سبک,هنر,درون گرا,معماری درونگرا,مدرنیته, مدرنیته وتاُثير آن بر معماری معاصر ایران,,

  توسط مسعود  |
 

مدرنیته وتاُثير آن بر معماری معاصر ایران

یکی از بارزترین خصایص فرهنگی فلسفه معاصر پدیده مدرنیته و به عنوان سبک تفکر مدرنیسم است. اگر به علوم، فنون و هنرهای مختلف با دیدی محققانه نگریسته شود، به راحتی می توان رد پای تفکر مدرن را در آن مشاهده کرد.
لغت مدرنیسم با ریشه یونانی، نخستین بار، قرن ششم میلادی از کلمه Modo یعنی تازگی استخراج شد و در نهایت به معنای تازگی به کار رفت. لغت مدرنوس، مربوط به آثار هنرمندانی می شد که به شکلی نو و بدون توجه به سابقه هنری با خلاقیت های تازه، آثار جدیدی را خلق می کردند. 


ادامه مطلب

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:معماری ,ایرانی,معماری ایرانی,سبک معماری ایرانی,سبک,هنر,درون گرا,معماری درونگرا,مدرنیته, مدرنیته وتاُثير آن بر معماری معاصر ایران,,

  توسط مسعود  |
 

معماری ایران

معماری ایران ، شناسنامه معتبر مردم در این سرزمین از دورترین ازمنه قدیم است . طبیعت اقلیمی ایران در این زمینه تأثیرگذار فرهنگهائی که با فاتحین و مغلوبین به این خطه راه گشودند ، در این معماری به بارزترین اشکال خود جلوه کرده است . آداب و رسوم ، مراسم مذهبی ، روحیه ، اخلاقیات ، اندیشه و عقیده نسلها در معماری ایران انعکاس واضحی دارد . نه تنها در بناهای عظیم ، در ابنیه آثار کوچک هم این انعکاس را می توانیم دریابیم . آتشکده و دهکده های شاهی که در گذشته در سراسر این خطه جابجا روئیده بود و اینک به جا مانده است ، باری از فرهنگ معماری ایران باستان را در خویش نهفته اند . 


ادامه مطلب

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:معماری ,ایرانی,معماری ایرانی,سبک معماری ایرانی,سبک,هنر,

  توسط مسعود  |
 

نوشتاری بر عملکرد و هنر در معماری

سخن در باب عملکرد و هنر،مطلبی امروزی نیست لذا با پیدایش معماری مدرن و وجود دیدگاه های متفاوت و گاه متضاد گفتار در این حیطه را بسیار کرده است.لویی سالیوان با گفته ی فرم تابع عملکرد است از اغازکنندگان جریانی بود که با نظریات معمارانی چون میس وندروهه و لوکوربوزیه ادامه پیدا کرد.این گروه خانه را ماشینی برای زندگی می دانستند و تزئینات را جنایت و به طور خلاصه کمتر را بیشتر، بدین معنا که هر چه بنا از عناصر تزئینی و غیر کاربردی تهی تر باشد به مفهوم ان نزدیک تر است.میس وندروهه به این اصل اعتقاد دارد که ایجاد فرم های تازه هیچ ارتباطی با معماری.....   


ادامه مطلب

چهار شنبه 25 اسفند 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

میدان نقش جهان از دیدگاه کرزن

 جرج ناتانیل کرزن (George N. Curzon) در ژانویه ی 1859 در انگلستان به دنیا آمد. کرزن از همان اوان جوانی خود را برتر از دیگران می پنداشت و سودای ریاست و رهبری در سر می پروراند. در کالج همیشه شاگرد اول بود و در سراسر دوران تحصیل بیش از شاگردان دیگر جایزه ربود. در هجده سالگی سرپرستی چند گروه از دانشجویان را بر عهده داشت و از همین موقع آثار نبوغ جوان خود ساخته رفته رفته نمایان می گردید. سپس وارد دانشگاه آکسفورد شد. وی در سال 1886 به عضویت مجلس مبعوثان منتخب گردید و در سال 1889 با عنوان خبرنگار روزنامه ی تایمز به ایران آمد و مطالعات وسیعی در باب ایران نمود و پس از بازگشت 


ادامه مطلب

چهار شنبه 25 اسفند 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

معماری و موسیقی

معماری موسیقی مجسم :

 

گوته روزی گفته بود: « یک فیسلوف برجسته، از معماری به مثابة ” موسیقی منجمد سخن می گوید .ادعای او باعث شد بسیاری اظهار عدم رضایت کنند. به اعتقاد ما این اندیشه واقعاً زیبا را نمی توان بهتر از نامیدن معماری چونان موسیقی ”خاموش “ بیان کرد» .

 

همانگونه که ما در موسیقی، اجرای نت روان، سیال و متصل ( = لگاتو) و یا اجرای مقطع و ناپیوسته    نت ها (= استاکاتو) داریم، در بافت موسیقی نیز معماران در صورت ساختمان و نصب بازشوها (=نت ها) با فواصل گوناگون، گاهی همچون هنر گوتیک در جستجوی کاهش آرتیکولاسیون بواسطة تداوم بوده اند و گاهی نیز همچون اکسپرسیونیسم آلمان در آغاز قرن بیستم در جست و جوی پیوستگی و تداوم کامل ( = لگاتو) 


ادامه مطلب

شنبه 21 اسفند 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

معماری مدرن

معماری مدرن
معماری مدرن یا معماری نوگرا (به انگلیسی: Modern architecture) نام جنبشی در معماری است.
در معماری مدرن، کارکرد (functionalism) با ایده‌هایی ترکیب می‌شود که مفاهیم و فرم‌های تاریخی از آن حذف شده‌اند.
از شیوه‌های این نوع معماری می توان سبک بین‌المللی، آرت دکو، معماری آلی، و سبک چمنزار را نام برد...
 


ادامه مطلب

یک شنبه 8 اسفند 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

معماری ارگانیک

معماری ارگانیک

بینش معماری ارگانیک ریشه در فلسفه رمانتیک دارد.رمانتیسم یک جنبش فلسفی هنری و ادبی در اواخر قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی در شمال غربی اروپا بودکه به سایر نقاط اروپا و آمریکا سرایت کرد. این جنبش واکنشی در مقابل خرد گرایی عقل مدرن بود. رمانتیک ها همانند پیروان تفکر کلاسیک به ذهن انسان اعتقاد داشتند. ولی رمانتیک ها به آن بخش از ذهن توجه داشتند که بیشتر در باره احساس وعواطف بود.درصورتی که برای فلاسفه کلاسیک عقل و منطق اهمیت داشت...
 


ادامه مطلب

شنبه 30 بهمن 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

هنر معماری گوتیک

همیشه در طول تاریخ معماری همگام با آرا و عقاید انسانها اعم از سیاسی، جنسی، اجتماعی بوده است و در رهگذر زمان بناهایی که به جامانده اند یادی هستند از غبار اندیشه هایی دور که بی شک دالانی است برای رسیدن به فرهنگ و هنر دیرینگان. در یک ابنیه تاریخی به جز خودنما و ساخت آن ،نقاشی ها و پیکره هایی که در آن قرار داشتند آن نما را کامل می کردند. به عنوان مثال در مسجد همه نشانه های هنری و تصویری در بنا مستحیل است و یک آرای مذهبی و جنسی، زن و مرد را در هنگام عبادت از هم جدا می کند. بنا بر این محراب درون خودنما و نقوش روی دیوار همه و همگی درون این مجموعه است... 


ادامه مطلب

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

مفهوم هویت و ” بحران هویت در معماری “

• بحران هویت در معماری و شهرسازی


بسیـار سـاده گرایانه است که تصـور کنیـم بحـران هویـت در معمـاری، به واسطـه ظهـور معمـاری مـدرن در قـرن بیستـم و ابـداع فرمهـای نو است، اشکـال کـار در آنهائـی نیسـت که ابـداع کــردند و فـرم های نو آفریـدند، اشکـال کار درآنهائی است که دیگر به دنبـال بدیعـه پردازی نرفتنـد و به کار تقلیدهای بسیارسطحی از معماری مدرن پرداختند و این تقلید و تکرار انبوه به جائی رسید که مدرنیسم بین المللی را به...
 


ادامه مطلب

دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

معمـاری امروز ایران دکتـر علی اکبر صارمی

معماری گذشته پیش از دوران مدرن در ایران و جهان:



در این دوره به واسطه آشنایی و زبان مشترکی که در گذشته وجود داشت، معمار می‌دانست چه میکند و کارفرما میدانسـت چه میـخواهد؛ به عنوان مثـال در جهــان پیش از دوران مدرن الگوی کلیـسـاها

معمـولاً از جانـب یک منبع طراحی و ارائه می‌شد...

 


ادامه مطلب

دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

پيش درآمدي بر هزاره سوم

پيش درآمدي بر هزاره سوم از زبان دکتر داراب دیبا استاد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران






دکتر داراب دیبا


معمار، طراح و نقاش


دکترای هنر ، معماری و شهرسازی


عضو هیات علمی دانشگاه تهران دانشکده هنرهای زیبا از سال 1348


کارشناس وزارت فرهنگ و آموزش عالی و وزارت مسکن و شهرسازی


برگزارکننده نمایشگاههای انفرادی و جمعی در ایران و خارج از کشور ، در زمینه نقاشی ، عکاسی و معماری


عضو موسس دفتر طراحی و مطالعات معماری
 


ادامه مطلب

پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

 



Welcome to the website of the mahabad architects group
masoud.bi.kas@gmail.com


 

کامپیوتر و اینترنت
اموزش ساخت انواع ویروس
آنتی ویروس
ابزار کامپیوتر
ترفندستان
اینترنت
برنامه نویسی
نمونه سوالات
معماری
کتاب ها و نمونه سوالات
اخبار
عکسها
نرم افزار معماری
متفرقه
تعریف معماری
دانستنی ها
نقشه کشی صنعتی
تاریخ
معماری معاصر
نقشه برداری
طراحي شبکه هاي ميکروژئودزي
تاسیسات تهویه ی مطبوع
عمران
جزوات و کتابها
وبلاگ و وبلاگ نویسی
کدها و ابزارها
AutoCad
طراحی ساختمان
رنگ
نکات اجرایی در ساختمان
معماری منظر
تکنولوژی
جدیدترین مصالح

 

 لیتراکن - Litracon
 آجر های نسوز
 عايق EPDM
 آشنایی با وینیل، ازمصالح جدید و مفید ساختمانی
 بتن سبک هوادار
 عايق ها و فوم هاي پليمري
 عايق شيشه ( مكمل شيشه LLumar )
 تحلیلی در مورد سرامیک های پیشرفته
 دیوارهای شیشه ای دو جداره؛ راهی بسوی استفاده بهینه از انرژی
 عايق هاي الياف پشم معدني (MINERAL WOOL)
 عايق ها و فوم هاي پليمري
 سوتی های مشتریان شرکتBT
 معماری بلند مرتبه سازی
 زمينه‌هاي تكنولوژيك مؤثر در گسترش معماري مدرن
 ساختارهای غشايى (Membrane Structure)
 ایران از دیدگاه باستان شناسی
 فتوولتاییک های یکپارچه ساختمان ظهور و روندی جدید در اروپا
 نرم افزار مدیریت کافی نت و گیم نت
 فتوولتاییک های یکپارچه ساختمان ظهور و روندی جدید در اروپا
 نقش شيشه در معماري ساختمان
 مهندسی آیروبیولوژیک و تکنولوژی ساختمان ایمن
 باغ هاي پادشاهان بزرگ
 طراحی و معماری منظر چیست ؟
 جایگاه آب و آبنما در پارک های شهری
 مکان یابی فضای سبز
 حفاظت و توسعه معماری منظر اماکن مقدس
 منظر سازی کوهستان با استفاده از گیاهان بومی
 حوضخانه ها
 زیبایی شناسی و تاثیر آن بر انسان و محیط
 معماری سنتی

 

هفته اول بهمن 1390
هفته چهارم دی 1390
هفته چهارم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته چهارم دی 1390
هفته سوم دی 1390
هفته سوم بهمن 1390
هفته سوم دی 1390
هفته چهارم بهمن 1389
هفته سوم بهمن 1389
هفته چهارم دی 1389
هفته دوم دی 1389
هفته چهارم بهمن 1389
هفته سوم بهمن 1389
هفته دوم بهمن 1389
هفته اول بهمن 1389
هفته سوم دی 1389
هفته دوم دی 1389
1389
1389
هفته چهارم بهمن 1389
هفته دوم دی 1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389

 

مسعود

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گروه معماران مهاباد و آدرس architecture.group.LoxBlog. ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دانلود رایگان نرم افزار
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

دانلود رایگان نرم افزار
کوردی.شعرکوردی فارسی. تجاری.علمی.و.....
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

RSS 2.0

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

Pichak go Up

آمار وبسایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 421
بازدید کل : 24211
تعداد مطالب : 281
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1